Friday, April 8, 2011

90 HARI


Aryan is a big 3 months baby today ! How time flies, like aku tak sedar tiba-tiba dah eh 3 bulan dah anak aku =) It feels great looking at your grown up baby sihat dan comel tau. Like really, perasaan yang sukar digambarkan dengan kata-kata. Wah ayat novel di situ.

So far, Aryan's progressing well. Mommy loves u soo soo much. Haih macam mana lah perasaan org yang buang-bunag baby tu kan. Kau org ni takde rasa sayu ke tinggalkan baby tak besalah kat celah longkang lah, bawah jambatan lah. U nuts, like really nuts. Atau kau cacat sebab takde hati. Ok off topic lah lagi.

  • Meninggalkan Aryan at BS's place adalah perkara yang susah. Bukan untuk dia, tapi utk mommy dia. Every morning I feel so sayu melihat matanya. He now can understand tau time aku nak gi kerja tu lah, dia cebik-cebik buat muka sedih. Oh my oh my, aku terfikir nak bawak Aryan gi opis letak bawah meja.
  • BS cakap, the worst condition of Aryan is on Monday ! Sebab dia akan merengek, melalak, minum main-main and macam-macam karenah pada hari Isnin. Reason? Sebab dah kena pampered ngan aku pada hari Sabtu dan Ahad kan. Hoho. Maka on Monday tu dia mmg manja rindukan mommy dia. Ok aku sedih la skrang.
  • He starts to mengiring-ngiring nak telangkup. But kepala je la yg bleh mengiring. Bontot adalah berat, so he has to struggle more. Comel ok tengok dia toleh toleh nak ngiring, tapi bontot tak lepas utk turn over. Ok tak sabar nak tunggu dia turn over, merangkak, berjalan segala. * ini adalah imaginasi jangka masa panjang *
  • Aryan minum dah makin kurang. I don't know why, but as long as he's healthy takpelah. Walaupun kurang minum, but amount nye still average dengan baby sebayanya I guess. He used to drink 6 bottles X 4 oz = 24 oz. But now he only consumes 4-5 bottles. So dalam 18-20oz. Ini angka-angka dari pukul 8 pagi hingga 6 ptg ok.
  • Aryan dah tak bangun malam-malam sangat ! This one I loike I loike =) Selalunya dia kol 8.30pm dah tebongkang tido. So dapatlah aku bermanja-manjaan dengan sang suami tegolek tgk TV (tapi selalunya dia buat kerja, pastu aku ngadap TV, TV ngadap aku. ( Ladies out there, make sure laki korang tak workaholic and not taking officework back home, nanti korang bosan memalam *sigh* ). I'll go to bed around 10.30pm. So before tido tu aku breastfeed Aryan, eventhough dia tak ngengek nak minum. The the next wake up call will be around 5.30am. So aku BF dia, and terus siap mandi, pump susu gi kerja segala.
  • I start to adapt dengan kepenatan buat kerja rumah sambil menguruskan anak dan suami. ohho sungguh wa tabik spring kat mommies yang ada ramai anak. Like us, kami dah berjaya membahagikan tugas rumah. Aku masak, basuh baju dan kemas rumah. MNI plak keja sidai baju (tapi aku still kena lipat baju, kalao tak kang dia lipat je baju tu macam kertas A4 agaknya), buang sampah, basuh pinggan lps makan dan tidurkan Aryan. Ngeehhh. Oi kau nampak je kerja MNI macam bnyk tapi kerja aku actually lagi banyk ok. KEMAS RUMAH adalah satu perkara yang amat general. Ia merangkumi lap habuk, sapu sampai, kemas store, cuci toilet, iron baju, mop lantai , pendek kata satu rumah dari sebesar-besar katil King Size sampai ke sekecik-kecik sepit baju tu suma aku lah yang kemas. (Eh tapi tidokan Aryan mmg keja MNI. Aku tak reti sgt popok-popok bontot Aryan suh tido. Kalo aku yg tidokan, aku tala je cik B, konfem lelap nye Aryan. Kehkehke )
Ok dah. Esok balik Melaka gi makan ikan bakar. Ahad ada besday party my bestie. Ok konfem penat weekend ni. 

Happy weekend all




1 comment:

miszaugust said...

penat kan jadi mommy ni dear? that's y for time being i stick with 2 kids dulu..tu pun rase huru hara gak..hehehe

tapi tu la, dalam penat2 ni rase best bile tengok anak makin menggebu n sihat :)