Sunday, February 23, 2014

Day 7 - Baby botak & nama baby

Alhamdulillah, today is the 7th day baby kami melihat dunia. Dapatlah kitorang buT few perkara sunnah. Rambut dah dicukur botak oleh MNI sendiri and nama pun diberi pada baby :)

Introducing the second caliph in our family.

Khalif Aryan bin Mohd Nawawi.

Yang bermaksud a strong khalifah. Semoga menjadi anak yang soleh dan bakal menjadi pemimpin ummah di masa hadapan. Aminn.

So far confinement adalah masih manageble. Dah berurut 3 hari. Pergh sedap nya rasa sendi urat muscle segala. Berbunyik- bunyik mcm tulang patah time diurut. Ada lagi sehari urut,the nanti penutup after 40 days.

MNI pulak dah balik KL. This part is really hard for me. First sebab aku mmg rindu laki aku. Dah fragile hati tak sekuat dulu kalau berjauhan. Second, aku sampai menangis bila kena handle both Aryans. Abg Aryan still jeles dgn Khalif. Everytime breastfeed Aryan pun nak riba ngan aku. Bila tidokan Khalif, Aryan pun mintak dipopok jugak. Last-last aku yg rasa meroyan ye. Uuuhhhh.

I already got a maid. Alhamdulillah so far ok. Mintak mintak biarlah serasi and terus ok. But Aryan mmg taknak dgn bibik. Semuanya masih mommy & daddy. Aku pun tak harap sgt bibik utk uruskan anak-anak kami. Dia bnyk uruskan kerja kerja rumah. Masak pun masih aku yg buat. Ni dia pun ikut balik johor during my confinement. Tolong2 mama kat rumah sebab mama pun dh tak kuat sgt- sampai nak pitam bengkungkan aku. Huuuu. Tapi nanti start kerja terpaksalah aku merelakan bibik jaga Khalif. Dats y amik dia awal so boleh pantau kerja2 dia dulu before aku start kerja.



Ok. Nak online shopping sementara Khalif tido and Aryan tgh mood baik ni. Theehehe. Chiao.


- Posted using BlogPress from my iPad

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum, selamat berpantang... saya blogwalking kat sini, jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer ;)