Thursday, August 15, 2013

Eid 2013

Salam 9 Syawal u ols ! How's your raya so far ? To those yang masih bercuti ronggeng beraya, I jeles ok. I dread going to the office but inilah nasib kerja makan gaji. The initial plan was kekonon nak sambung cuti sampai this Friday but tak jadik. So hari Rabu dah tecongok kat opis. Kesian.
 
This year raya was Johor side punya turn ye. Jadik mesti ada perasaan terlebih excited itu. Bukanlah katanya beraya di rumah in-laws tu tak menyeronokkan/ raya kat melaka oso very the meriah I tell you. But kalau dah namanya anak, mestilah balik ke rumah mak bapak sendiri yang paling gumbira kan! Cenggitulah perasaanya.
 
Biasanya kalau raya di Johor , pagi raya akan di JB rumah mama lah. Then lepas salam-salam raya, nanges nanges and of course kena tach up balik make up, kami akan shoot balik Batu Pahat rumah atok. Kat JB mmg takde sedara-mara, semua nya kat Batu Pahat. So apalah maknanya raya kalau tak balik Batu Pahat makan tempe. Gitteww.
 
Malam raya, aku terbongkang tgk TV. Sebab mama kung kang kung kang kat dapuir, sekali aku pegi nak tolong, semua dah siap. He He. Mama mmg superman. Kemain laju dia kalau memasak. Aku sempat tlg kopek bawang ngan potong sayur utk masak lodeh je ptg tu. Yg lain suma settled by mama :)
 
Tema kami tahun ini cekelat. Aku selamba badak pakai tudung kaler merah makngah menyala. Colour blocking katanya. Tapi perasan ala-ala cantik tudung tu sebab ada patch lace kat border dia. Aii suka sgt you. Tak nyesal rasanya beli tudung merah gini.

 
Keluarga kecil kami
 
 
Fine.. takde 1 gamba raya pun yg Aryan perfect dok diam. Suma teteling lah, tutup muka ngan songkok lah , memacam sgt Aryan ni tau.
 
Mak rasa memang gemmuk plak pakai baju ni amik gamba berdiri. Sebab ,material atas tu ala-ala baldu kot. I chose Hatta Dolmat collection yg cekelat ni. Nak berJovian tapi takde kaler cekelat gini kat Zalora. Sep duit aku. Hohoo.
 
Keluarga besar di Batu Pahat. Ntah berpakat ke hapa suma pakai oren. Aku takde la dalam gamba ni sebab masih dalam perjalanan dari JB nak balik Batu Pahat.
 
Actually lagi 1 week nak raya Aryan was admitted to PCMC sebab muntah muntah and diarrhea. Cian anak bujang aku tu, lembik lembik badan dia. Kenalah bertapa kat spital 3 malam sampai hari Isnin. itu pun Dr macma tak bagi balik, tapi wa tak bleh tahan dah nak balik kg woi. Penat aku amik cuti awal gila sebab nak balik kampung awal kan.. Last last Dr bagi jugak balik lah. Tapi kena pastikan Aryan makan dan minum takmo yg merepek repek. You are right lah kan. Makan apa y tak merepek time time raya ni kan.

Memang time raya, setiap rumah yg pegi raya tu Aryan tumpang toilet tau. Mesti sakit perut, poo poo and tukar pampers. Kuss semangat menguji kesabaran sgt raya this year. Aku nak makan kuih ngan segala makanan sedap-sedap pun tegendala okek.Takpelah kan, demi anak.
Berkampung di PCMC. Memang MNI je la yg kena layan Aryan. Aku tebongkang tgk TV. Ngehehe.




No comments: