Sunday, May 4, 2014

Random

Hai lah blog. Kesian dah lama kena tinggal. So sad :(

1. MNI is away (again!?), leaving me with 2 kids terkontang-kanting. When he left us, I was one week baru masuk office. Luckily maid ok and boleh diharap. Tapi aku redha je lah, dah memang kerja dia kena ke sana ke sini. Bila aku komplen asyik kena tinggal je, jawapan MNI - "kata nak jadi full time housewife. So kena bagi dia menuntut ilmu sebanyak mungkin and habiskan project cycle so dia boleh demand kerja dengan gaji tinggi, so aku boleh bneti keja" . Ada betulnya apa yg dia kata tu kan.So mak redha je lah.Brapa lama MNI away ? Entah. Mungkin sebulan mungkin sebulan lebih atau dua. Depends on kerja itu. Tapi dia kata kat aku sebulan je lah.

2. Kids are doing great.Alhamdulillah senang sgt nak jaga Khalif.Diammacam tahu je deddi dia kerja jauh and dia tak bnyk kerenah.I expect Khalif to bangun malam every 1-2 hours malam malam mcam Aryan time baby dulu.Tapi rupanya tidak! Khalif bangun 2 kali je utk susu. Kol 3 n pukul 6.Pukul 6 tu aku trus bangun sesiap gi kerja. Cuma Aryan je lah banyak kerenah. I think melayan Aryan is more tiring dari melayan adiknya. But I never complain to him lah of course. Dia tgh membesar and memang nak kan attention. So bebel kat sini je lah.

3. Kerja ialah tak best. Baru nak warm up kot after re-org and long leave. Terkedek-kedek sikit aku nak start engine. And the recent news i heard nama aku dah naik utk transfer. So lagi lah aku jadik down and malas. Ekekekek.Memang dah tahap wajib transfer dah aku ni. Being in the same office, same section,same department for 7.5 years already! Doing the same kerja sampai rasa dah muak juga. Kalau ada anak, dah darjah 1 anak aku ok. So yang ni pun mak redha. Kena ada new challenge lah kot. Takkan nak dok situ sampai retire dokk.

4. 2 vacations in line for this year inshaAllah. Ni vacation a.k.a honeymoon ye. Anak-anak tak bawak. Katalah kami kejam. But MNI and I memang akan ada at least one vacation a year yg utk honeymoon kami. Masa bersama berdua itu mesti ada. Ecewah. Itu kitorang lah. Org lain mungkin berbza pendapat. Vacation bersama anak-anak pun of course ada. Utk anak anak we opt for tpt yg diorang boleh appreciate. Contohnya kalau bawak pegi Disneyland mesti Aryans suka. Tapi kalau bawak diorang g Bali sure diorang bosan. Macam tu lah teori dia. So aku tgh gigih kumpul stok EBM utk Khalif nanti ni. Wish me luck.

5. Breastfeeding journey is so far Alhamdulillah. Manage to exclusively bf Khalif. And dapat juga kumpul stok. Harap dapat susukan dia sampai 2 tahun mcm abg Aryan dulu. Oh cerita pump freestyle yg rosak tu. Lepas hantar service center diorang taknak repair. So aku beli je freestyle baru. Malas nk fikir. Positive thinking je lah. This time aku beli yg Malaysia punya. Bukan beli from overseas sebab nakkan yg ada warranty. Mahal sikit takpelah asalkan next time boleh hantar service and takyah gaduh ngan org service center Medela itu. Hemmphh.

6. Will join the 3 series clan next mnth. Umur 3 series ye bukan aku beli BMW 3 series. Agagaha. Dah start consume collagen apa bagai, anti wrinkle cream and whatnots. Sounds so old yeah I know. Freak out lah konon. Yaa rite.

Ok dah penat. Till next entry. Daaa.


- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: