Friday, June 17, 2016

Kalau anak tak sihat time raya, mmg ke laut mood raya tak gitu?


Siapa kat sini, saudara-mara dia selalu merintih dan berduka sebab anak-anak mereka selalu batuk dan selsema. Hari ni batuk, lagi 2 hari ok sedikit, tulat batuk selsema semula?​ Lepas tu, mudah sangat sangat demam? Lepas tu, budak kecil ni terutamanya yang bawah setahun umurnya kan tak disarankan sangat consume ubat/drugs. Kalau yang lebih dari umur setahun pulak, bukan main susah nak makan ubat. Kena tawaf satu rumah baru dapat tangkap dia bagi ubat :)

Kalau ada, awak boleh cuba alternatif guna bahan-bahan semulajadi. Sebenarnya kalau awak gunakan bahan semulajadi sebagai askar paling depan dalam kesihatan keluarga, itu lagi terbaik.

Macam Nyaman Oil ni, memang dah diformulasikan untuk kegunaan 4 dalam 1. Combo gitu. Batuk, selsema, demam dan sakit perut. Ini 4 memang sangat common pada anak-anak kecil kan kan. Mudah saja nak guna, buka penutup, titik dan sapu. Siap.

Dan ianya tak panas pun. Selamat digunakan untuk bayi, kanak-kanak dan orang dewasa. Kan dibuat dari tumbuh-tumbuhan, takyah pening kepala apa drugs atau bahan kimia yang ada dalam tu. Tidak ada sama sekali.

Awa mesti fikir bau dia macam minyak angin kan? Awak silap! Hehe. Bau dia nyaman seperti namanya. Orang stress pun boleh reda tau inshaAllah.

Sebab apa bau dia nyaman?
Sebab ia dibuat dari pati minyak tumbuhan terpilih yang best bau dia. Pati minyak tumbuhan ni molekul dia sangat sangat halus, boleh menembusi kulit dengan sangat effektif. Sebab tu guna Nyaman Oil ni, hanya perlu sapu saja.​

Salah satu minyak terpilih tu termasuk lah Peppermint. Kan segar tu. Kalau nak tahu, peppermint ni sangat terbukti untuk bantu kesihatan penghadaman/perut, bantu redakan pernafasan dan juga agen penuruh suhu.

Selain itu ada minyak pati Lemon. Lemon ni pun dah diketahui ramai sebagai buah-buahan yang sangat baik untuk kesihatan. Kalau tak, takkan orang minum air lemon hari-hari nak dapatkan kebaikan buah lemon kan?

Dan juga ada minyak pati Lavender which terkenal dengan aroma yang menenangkan. Sebab tu kalau stress pun boleh guna Nyaman Oil :)

Ada lagi 2 bahan utama minyak pati lain. Tapi ini secret resepi lah. He..he..he

Pastu ada base oil atau ada sesetengah orang panggil carrier oil. Ini adalah kerana minyak pati sangat sangat concentrated. Dah nama pun pati kan, so base oil ni bertindak untuk dilute kan sedikit, maka ianya boleh digunakan secara direct atas kulit anda.





Macam yang dah mention tadi, nak guna Nyaman Oil ni hanya perlu sapu sahaja. Jgn pening nak fikir cara lain ok. Tempat nak sapu bergantung lah. Kalau batuk & selsema sapu pada dada dan belakang​, kalau sakit perut sapu lah di perut. Tapi..tapi..tapi...ada satu tempat yang WAJIB sapu iaitu di tapak kaki. Tak kisah lah batuk ke selsema ke demam ke. Sebab tapak kaki ada semua point reflexology dan saraf-saraf kita berkait di tapak kaki. Faham..faham?

Dan disebabkan Nyaman Oil ni membantu anda secara semulajadi, jangan lah expect awak pakai sehari sekali lepas tu terus lega dan sihat! Nehi..nehi! Awak kena sapu dengan kerap terutamanya kalau memang tangah tak sihat. Ini kalau awak nak dapatkan kesan maksimum lah. Kalau sapu sekali sehari dan tak rasa kesan, jangan cakap akak tak payung yeh. He..he..



Kalau awak rasa ragu-ragu, memang patut pun. Sebab awak tak cuba lagi dan tak rasa lagi kesan dia.
Macam mana nak rasa?
Kena cuba lah :)

Boleh melawat ke Facebook Page --> Narinar Natural
Atau follow kami di Instagram --> narinar.natural
Beli online terus pun boleh --> www.narinarnatural.com

Kami bagi konsultasi percuma lagi tau. Jangan risau, semua keraguan dan persoalan akan kami jawab inshaAllah.







No comments: