Sunday, June 12, 2016

New baby

Ha mulalah tu ingat aku peknen anak nombor tiga kan?
Nan hado. Belum rezeki lagi :)


Hari tu kata azam sangat nak selalu hapdet blog ni. Tapi besawang juga kesian. Kang kata busy macam lah kau menteri pulak. Tapi memang masa tu agak occupied.

Sebab apa?

Sebab aku saja cari nahas.Kehkehkeh.

Tu lah..sebenarnya, disebabkan kecintaan aku pada essential oils, aku dan MNI decided to make our own blend specific untuk masalah yang ibu-ibu muda selalu hadapi. Of course la bila kata ibu muda, maknanya anak mereka tu ialah anak-anak kecil yang range dari lahir sampai 4-5 years old. Masa aku terjebak dengan essential oils ni, mmg golongan ni yang selalu sangat aku jumpa, dan masalah mereka adalah sangat common - anak batuk, selsema, demam dan sakit perut. Ni 4 memang tak lari dari landasan. Anak-anak aku pun sama. Tapi semenjak dah tahu lumur anak dengan minyak pati, berkurang lah masalah ni pada diri sendiri.

That makes us to decide nak share this blend dengan orang lain.

Maka keluarlah Nyaman Oil. Seriously aku pun tak tahu mana datang nama ni, tapi tiba-tiba MNI dah panggil dia Nyaman Oil.




Nyaman Oil ni kami yang produce sendiri, under NARINAR Natural. Ni lah baby baru kami, nak dibelai dijaga, Uhuk uhuk. Dalam Nyaman Oil di mengandungi minyak pati terpilih antaranya Lemon, Peppermint and ada lagi 3 jenis, khas untuk masalah 4 dalam 1 yang aku mention kat atas tu tadi. Then aku letak siap-siap virgin carrier oil, so bila nak guna takpayah sesusah mak ayah kena dilute. Pengalaman aku juga, bila suh mak ayah dilute essential oil, dia jadi malas. Pastu last-last dia tak sapu pun kat anak dia. Adoi lah.

Nyaman Oil ni cara pakai dia SAPU sahaja. Sapu di tapak kaki adalah wajib. Aku tak kira, aku nak letak dia as tahap wajib jugak. tak kira lah demam, ke batuk ke hape. Sebab apa-apa organ, penyakit ke, all berkait dengan saraf di tapak kaki. So jangan degil, mesti sapu di tapak kaki. Tempat lain ialah dada, belakang, calit-calit kat hidung pun boleh. And kalau sakit perut, letak lah kat perut.

Selain dari 4 dalam 1 kegunaan tu, Nyaman Oil ni jugak bagi rasa selesa dan aroma dia menenangkan. So boleh tidur tenang dan selesa inshaAllah. Bukan kata anak je tido tenang, mak bapak pun kang tak bangun bangun tido tenang sangat. Kehkhke.

Ni ada few testimonial dari pengguna :











Ok lah. Kalau nak tahu more details boleh go to  Facebook Page NARINAR Natural . Bnyk yang aku share kat situ. Kalau nak konsultasi secara direct dari hakak ni pun boleh. No problem, Whatsapp je direct ke 016-6590003. Kata awak Crystalmerah reader konfem hakak reply sepantas kilat. Gittu. Hekhek.

Actually ada few products lain yang kitorang keluarkan both utk kesihatan dan kecantikan. Bleh refer kat bawah ni ok.




Oklah.Till then. Nanti boleh share pengalaman macam mana boleh terjebak dengan Narinar Natural specifically Nyaman Oil. Banyak perkara yang dapat belajar tau. Cabaran, ujian, kata-kata orang.. tapi ai buat donno je. Kehkehke. Toodles ~



No comments: